Via uw Smartphone overal ter wereld u hoortoestel laten bijstellen

Mede door het Corona-virus leeft bij veel mensen de wens om het hoortoestel op afstand te laten bijstellen. Het aantal bezoeken aan de audicien kan daardoor sterk verminderd worden. De bijstellingen gebeuren wel altijd op afspraak, maar kunnen uiteraard flexibel worden ingepland.

Remote Care mogelijk bij bijna alle merken hoortoestellen
Hoortijd kan deze ‘remote care’ mogelijkheid nu voor alle fabrikanten aanbieden. In sommige gevallen is het ook mogelijk voor al gekochte toestellen van ondermeer de merken Widex, Phonak, Oticon, Resound en Signia. Bij Widex is het ook mogelijk voor toestellen vanaf de ‘Dream’ serie. Wel dient u bij Widex een ‘aparte’ programmer aan te schaffen.

Bij welke hoortoestellen is dit mogelijk?

Zoals al gezegd bieden bijna alle fabrikanten oplossingen voor Remote Care, een beperkt aantal fabrikanten heeft ook hoortoestellen die deels (75%) vergoed worden door de zorgverzekeraar. Indien u een restitutiepolis heeft bij bijvoorbeeld VGZ of ONVZ, dan kunt u kiezen uit alle voor Remote Care geschikte toestellen. Als u de toestellen particulier aanschaft dan kunt u uiteraard ook kiezen uit de meest geavanceerde toestellen.

Werkwijze

U bezoekt eenmaal de audicien. Bij dit bezoek koppelt de audicien uw Smartphone (iPhone of Android) aan uw hoortoestellen.

Bij een volgende aanpasssessie kan op afstand via uw Smartphone een beeldverbinding met de audicien worden gemaakt en kan het toestel worden bijgesteld. Bij somminge merken kan bijvoorbeeld ook een eenvoudige hoortest via het hoortoestel worden uitgevoerd.

Messenger icon
Verstuur uw bericht via de Messenger App